EcoForLife24
Menu
Strona głównaŻywnośćKasza i ryżBio Quinoa Komosa ryżowa trókolorowa 400 g

Bio Quinoa Komosa ryżowa trókolorowa 400 g

16,89 zł

Producent: Ekogram
Wysyłka:48 godzin
Produkt dostępny (40 szt.)
Waga:0.40 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Ilość:szt.

Bio Komosa Ryżowa Trójkolorowa
Ekologiczna
Gramatura: 400 g
Kraj pochodzenia: Peru

Quinoa, stanowi wspaniały dodatek do każdej diety, ale i kuchni wegetariańskiej czy wegańskiej. Zawiera rzadko występującą w produktach roślinnych lizynę, istotną w syntezie białka histydynę oraz argininę. Quinoa, to także cenne źródło metioniny. Quinoa, bogata jest w błonnik oraz liczne witaminy (w szczególności E i B), a także sole mineralne. Zawiera dwa razy więcej żelaza niż popularne zboża. 100g komosy ryżowej, zawiera 50mg wapnia, 457mg fosforu, 563mg potasu, a także aż 197mg magnezu. Komosa ryżowa, to jeden z najbardziej wysokobiałkowych produktów roślinnych (14 – 17% białka), co jest istotne dla osób będących na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej.

Quinoa, jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy oraz tłuszczów nienasyconych (Omega3). Zawiera saponinę, naturalny środek ochronny roślin (co pozwala na jej hodowlę bez udziału pestycydów czy innych środków chemicznych).

Komosa ryżowa, charakteryzuje się niskim indeksem glikemicznym, a jej spożycie nie powoduje gwałtownych skoków poziomu cukru we krwi.
Quinoa, to niezastąpiony produkt dla osób, które chciałyby zrzucić kilka kilogramów. Po jej spożyciu, nie będą one odczuwały potrzeby ciągłego podjadania. Jest doskonałym posiłkiem dla karmiących matek, ponieważ wspomaga wytwarzanie pokarmu. Medycyna chińska zaś przypisuje jej właściwości ogrzewające i wzmacniające organizm.

Quinoa, szczególnie polecana jest w okresie wiosennym, ponieważ pozwoli nam uzupełnić brakujące mikroelementy, doda energii oraz pobudzi do pracy, spowolniony po zimie metabolizm.

Ziarna komosy, należy przed ugotowaniem dokładnie wypłukać pod bieżącą wodą, aby pozbyć się odpowiedzialnej za gorzki posmak saponin (jeżeli woda się nie pieni, wystarczy jedno płukanie, w przeciwnym razie płuczemy 2 – 3 razy).

Gotujemy w stosunku 1 szklanka komosy na 2 szklanki wody (do gotowania komosy czerwonej lub czarnej używamy nieco mniej wody, tj. niepełną szklankę) i odrobinę solimy. Po ok. 12 – 15 minutach z ziaren wyłaniają się białe ogonki. Oznacza to, że nasza komosa jest już prawie ugotowana. Po ściągnięciu z ognia, pozostawiamy pod przykryciem, na około 15 minut, aż Quinoa odpowiednio napęcznieje i wchłonie pozostałą wodę.

Quinoa, jest niezwykle wszechstronnym produktem, a jej delikatny smak, wspaniale komponuje się z wieloma daniami. Może być spożywana na ciepło, zimno, jako dodatek do dań słonych i słodkich, do sałatek, zup, zapiekanek, kotletów wegetariańskich, a nawet deserów.

Komosa ryżowa wartości odżywcze

Wartość odżywcza w 100g produktu:

Wartość energetyczna 1539 kJ / 368 kcal
Tłuszcz 6,1 g
Węglowodany 57,1 g
-w tym cukry 1,34 g
Białko 14,1 g


Produkt może zawierać śladowe ilości glutenu, orzechów ziemnych i innych orzechów, sezamu, soi oraz mleka, ze względu na konfekcjonowanie w zakładzie, gdzie pakowane są produkty zawierające wspomniane alergeny.

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Akceptuję
Polityka cookies
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityka Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.